I SEO

Att tänka på vid företagsflytt

Att ett företag flyttar kan bero på många olika anledningar och brukar ofta innebära en rad saker att tänka på.

En lite roligare anledning brukar vara att företaget har vuxit ur de gamla lokalerna och är i behov av något större. En lite mindre rolig anledning kan vara att lokalerna som man sitter i dagsläget inte lever upp till den standard som behövs och att hyresägaren inte är särskilt sugen på att göra något åt saken.

En företagsflytt går nästan att jämföra med en privat flytt. Saker ska plockas ihop och packas ned, adressen ska ändras, försäkringar och avtal ska ses över och eventuellt sägas upp, nya möbler och skyltar ska beställas till de nya lokalerna. Ja, listan löper längre än så. Däremot är en företagsflytt mer omfattande och kräver därmed mer tid, struktur och resurser.

Vad är utmärkande för en bra och effektiv flytt?

Om era medarbetare på måndag morgon kan komma till den nya arbetsplatsen i vanlig tid och ordning efter flytten för att påbörja veckans arbete utan större störningar, så är flytten med största sannolikhet lyckad.


Avgörande faktorer i detta är:

  • God planering
  • Strukturerad samordning
  • Bra struktur
  • Noggrant utvalda och professionella leverantörer och samarbetspartners

Företagsflytt

Bra framförhållning är A och O


Har ni hamnat i det läget att företaget behöver flytta och byta lokaler? Då gäller det att börja planera i god tid!

Oberoende av om ni står i startgroparna gällande att söka lokaler eller om ni redan har signerat avtalen och är klara att flytta, så är planeringen lika viktig från början fram tills att allt är helt klart.

Tips! Vad ni kan göra för att skapa en bra struktur och översikt över hela projektet är att bilda grupper inom företaget med olika ansvarsområden gällande vad som ska ordnas. Utse därefter några som kan delegera rätt uppgifter till rätt personer. Ett bra tips är också att skapa en checklista över vad, när och hur allt ska göras.

Ni bjuder in till festen. Vi tar hand om resten.


Känner ni att det är mycket att hålla koll på? Har ni redan för mycket att göra? Finns inte rätt resurser för detta? Vänd er då till Perfecta Projektledning.

Genom ansvarsfull projektledning gör vi det möjligt att underlätta hela företagsflytten. I samma stund som ni överlämnar flytten och allt vad den innebär till oss, så frigörs mycket värdefull tid för er att fokusera på er kärnverksamhet.

Det enda ni behöver bry er om vid flytten är att skapa en gästlista och planera för inflyttningsfesten. Perfecta Projektledning tar hand om resten.

Kontakta oss

Om du har några frågor är du välkommen att skicka dem genom formuläret nedan, så återkommer vi till dig så snart som möjligt!

Skriv ditt sökord och tryck enter